8 Nisan 2013 Pazartesi

Fatih yemek turu 1. Bölüm

Öz Kilis Kebap ve Lahmacun Salonu:


Fatih yemek turuna çocukluğumdan beri lahmacunuyla ve kebabıyla karnımı defalarca doyuran Öz Kilis'le başlamak istiyorum. Babam bir sokak ötede olan bu küçük lahmacuncudan genelde eve paket yaptırırdı. Son yıllardaki İstanbul ziyaretlerimde lokantasında da oturup yeme fırsatı buldum birkaç kez. Birçok meşhur müessesede olduğu gibi duvarı orayı ziyaret eden ünlülerin fotoğraflarıyla dolu, ara sokakta yer alan küçük mütevazi bir mekan.

Klasik soğanlı lahmacun bilinir sevilir de, bir de sarımsaklı lahmacunları var, onu da denemeniz lazım. Ama benim tercihim sarımsağı da çok sevmeme rağmen soğanlı lahmacunudur. Hemen yanıbaşınızda lahmacunun hazırlanışını ve pişirilişini izlersiniz.



İçli köftesine bayılıyorum hemen hemen her gittiğimde iştah açıcı olarak yerim bir tane acılı acılı.



Lahmacunu daha çok ön planda olan Öz Kilis'in, Adana ve Urfa kebapları da çok başarılı. Baharatı yerinde satır kıymasıyla hazırlanmış kebaplar pide, bulgur pilavı, sumaklı soğan, biber ve yeşilliklerle servis ediliyor.



Son gidişimde kuzu küşlemesini de deneme şansım oldu. Kuzu küşlemeyi şiş halinde hazırlıyorlar. Et aşırı pişirilip kurutulmamıştı. Etin terbiyesi ve lezzeti çok iyiydi.



Kebap ve lahmacun sevenlerin kaçırmaması gereken bir deneyim.


Adresi: Hocaüveyz Mah. Hırka-i Şerif Cad. Bedrettin Simavi Sok. No: 5/A Yavuzselim Fatih/İstanbul



Daha büyük bir haritada görüntüle!


Karadeniz Pidecisi:


Yine senelerdir aşina olduğum başka bir lezzet durağında sıra. Burada olduğu gibi menüsü kısa ve öz olan yerleri seviyorum, bir de tabii malzeme kalitesinden ödün vermeyenleri.

Menüsünde üç dört çeşit pide var. Bir de isteğe bağlı olarak yumurta ekletip kapalı veya açık pide olarak ısmarlayabiliyorsunuz.

Trabzon peynirli, kıymalı, kuşbaşılı veya karışık pide seçenekleri var. Kıymalısı benim favorim. Soğanı bol ve ince ince kıyılmış, eti de iyi kalitede olunca ortaya böyle güzel bir şey çıkıyor haliyle. Yiyin, yedirin, yemeyenleri uygun bir dille uyarın :).







Adresi: Büyükkaraman Caddesi, No: 57 (İtfaiye Karşısı) Fatih/İstanbul


Daha büyük bir haritada görüntüle!

2 yorum:

  1. vallaha dogma büyüme samsun bafraliyim boyle pide hayatimda yemedim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız :) Çocukluğumdan beri benim de favorimdir!

      Sil